sengketa takkan abadi

Posted: April 15, 2010 in seMuA SaMa SaJe

sengketa takkan abadi

mula dari kaki melangkah
DSC_0379

hingga merehatkan kaki
DSC_0375

andai susah ada lagi yang lebih susah

andai rasa hebat ada lagi yang hebat

salahkah menjadi tidak sempurna?
DSC_0345

selagi kita menempuh jalan yang panjang

lagi banyak kita ketemu lopak dan jalan bengkang bengkok

jalan tak semesti terus

hebat macam mana pun
DSC_0321
pasti jatuh rebah
DSC_0348
berjaga-jaga, berhati-hati
DSC_0376

cahaya terang

DSC_0347
malam pasti kelam
DSC_0336
terukkah kita apabila

…berhempas pulas, jujur, ikhlas tapi tidak dihargai…
DSC_0366
…kita ikut cakap, tapi dipanggil – weh oi oi…

…kita pergi solat tapi bila ditanya mana kita, dia jawab kita dah mati…

…laksanakan terbaik sepenuh jiwa, salah sikit maki…

kita bukanlah jaguh jauh sekali nak angkuh

kita tak dapat menggembirakan semua orang

kita rasa kita tidak sempurna, kita istimewa- lain dari yang lain

cumanya bila kita marah… kita tak benci sebenarnya…

ini masa depan…

matlamat hanya satu…

penghalang harus ketepi…

mahu terus bergerak…

tiada tapi-tapi…

kalau masih khayal bangun…

follow the leader?
Leader

‘sani-
~ouT~

DSC_0350

Advertisements
Comments
  1. cahaya says:

    sbb mereka bukan kita
    dan kita bukan mereka

  2. hohoho..
    awek dating tu.
    kalau aku tau tu awek aku curang siap die
    hahahaha

  3. tunbegia says:

    sungguh cantik gambar,

    salamm,

  4. Zara~AB says:

    encik sani!!!! hows life? thanks for dropping by wei! ye lor..bz je! hahaha. catch up with new life kan? hows urs? hehehe. anyway nice collection. sempat gak shoot!

  5. ada jugak snap org tgh syok dating ye 🙂

    Entryku kali ini

    Bertudung litup tersenyum manja
    Berbaju kurung menawan sekali
    Ditepi pantai menjenguk senja
    Melabuh tirai menutup hari

  6. syuk says:

    dalam maknanya 🙂

  7. cik bedah says:

    cam sedih je…
    -lama x masuk sini… hidagan sentiasa menyelerakan d sini.. gud job-

  8. azurachan says:

    Ayat power…
    Nobody’s perfect.

  9. jeff says:

    >> suka entry yang ini…
    >> penuh creative…

  10. cak says:

    dini’s birthday updated. marilah lihat.

  11. FarEast says:

    wow! sani … ko buat aku kagum dgn susunan kata2 ko dgn gambar … wowowowo … sani ke ni? hehe

  12. ::: mesti bahasa melayu dulu dpt A nih.. selain pandai amik gambar,
    ::: terrer sani berpuisi.. very2 good. pandai jugak bro selang selikan
    ::: dgn gambar2 yg sesuai dgn ayat puisi bro. niceee.. sukeee gambar
    ::: no.2 comel leerr.. & no.5 yg tgh jatuh beskal tuh [huhu] good angle..
    ::: lama jugak bro tak update ni..
    ~ 🙂 😀 😉

  13. cak says:

    update sudah..mari2

  14. baning says:

    One word ………… KREATIF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. ibuiklil says:

    kreatif gakk bdk sorang nih yekk.. huhu.. aritu time kenduri lyn ingat ker nak sembang2 panjang.. tapi tak berkesempatan plakk..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s